Thursday, March 18, 2010

Tehnologia, arbitrajul şi vorbele unui înţelept!


Articol postat pe 28 Aprilie 2008 AICI


Scandal peste scandal, articol peste articol, acesta a început sã fie scenariul dinaintea unui meci din Liga I.

“Tudor este un stelist, un arbitru slab, un îngîmfat!” ,aceasta este cea mai recentã declaraţie apãrutã în presã, care aparţine unui conducãtor de fotbal!

Marian Iancu este cel care finanţeazã mândria Banatului şi cel cãruia îi aparţin aceste vorbe ofensatoare!

In zilele noastre am început sã-l numim “rãzboi psihologic”!

Un rãzboi ce ia amploare de la o etapã la alta, iar în urma lui lasând mult praf şi mizerie!

.

De ce am inclus tehnologia în titlu şi ce legãturã are ea cu arbitrajul?

.

La meciurile din liga a III-a sau a II-a asistenţa nu-i prea numeroasã, dar se întâmplã ca printre aceşti puţini spectatori sã existe persoane care şi-au lãsat amprenta în fotbalul sau arbitrajul romanesc, fãrã a fi ieşit prea mult în prim plan!

Ce-i drept tehnologia e de vinã. Pe timpul lor nu erau aparate digitale, de internet nici vorba, iar presa nu avea un rol foarte important, de fapt nici regimul politic de pe atunci nu permitea prea multe.

Însã aveau ceva foarte important, iar în ziua de astãzi lipseşte cu desãvârşire! Acei oameni simpli care iubeau sportul, respectiv fotbalul aveau respect!

Astãzi, purtam o discuţie cu un amic despre fotbal şi arbitri pe un ton mai ridicat când, deodatã, un om cu pãrul alb, care a auzit discuţia noastrã, se apropie şi ne întreabã sec “ce ştim noi despre fotbal”.

âl recunosc!

L-am vazut pe la diferite meciuri din liga a III-a, discutând cu oameni de seama lui, despre fotbal.

Ne oprim din “ceartã” şi ne uitãm, miraţi, la cel din faţa noastrã!

N-a trecut mult timp şi a început “morala”.

Eu cu al meu coleg ne certam pe seama arbitrajelor, lucru auzit şi de dânsul.

Am început sã spun cã, în zilele noastre, se aruncã mult prea mult în arbitri, iar jucãtorii gasesc un refugiu în greşelile cavalerilor fluierului, iar pe ale lor le uitã!

De aici începe şi tot circul.

Domnul respectiv m-a intrebat pe cine gãsesc eu vinovat de acest lucru!

Am evitat sã rãspund şi i-am întors întrebarea, parcã aşteptatã!

Mi-a rãspuns printr-o întrebare: “Dacã nu ar mai exista televizor şi transmisiuni ale meciurilor, ar fi scandaluri mai puţine?”

Neînţelegând unde bate, am ridicat din umeri!

A venit şi rãspunsul!

Chiar dacã totuşi are o vârsta, e la curent cu noile tehnologii!

“La televizor vedem de douã, trei ori reluãrile şi atunci spunem dacã a fost ofsaid sau nu , acum pe internet suntem invitaţi sã ne exprimãm opinia despre anumite faze, care, şi dupã ce le vedem de multe ori avem dubii.

Vãzând acestea,obişnuim sã punem foarte repede un verdict: hoţ!

Blaturi în arbitraj sau în fotbal sunt, dar hoţul neprins rãmâne negustor cinstit!

Sunt multe, dar nu sunteţi voi copţi pentru a le inţelege!

O zi bunã! V-a vorbit un fost arbitru!”

Miraţi, ne-am vãzut de drumul nostru!

Eu am înţeles, într-un final, vorbele lui!

Iancu, Becali, Borcea, Copos şi ce-i din breasla lor ar înţelege?


No comments: